top of page
co je v praci_ENG_banner_1920x1080 kopie

ČO JE V PRÁCI

RUŽOVÁ DAŇ

Ženy zaplatia za čistiareň, ostrihanie vlasov, výrobky určené na osobnú hygienu alebo za údržbu vozidla viac. Platia totiž takzvanú ružovú daň.

 

Ružová daň je finančná prirážka na produktoch a službách určených pre ženy.

 

Zamýšľali ste sa niekedy napríklad, prečo stojí v kaderníctvach dámsky strih krátkych vlasov takmer až dvojnásobok pánskeho?

fukana.jpg

Ešteže aspoň za tú „fúkanú“ zaplatíme rovnako. 😊

 

Dodržiavať hygienu je mimoriadne dôležité. Položme si však otázku: Prečo musia ženy za výrobky bežnej hygieny platiť viac ako muži? 

Áno, je to naozaj tak: výrobky na udržiavanie osobnej hygieny určené ženám totiž stoja v priemere o 13 % viac ako mužov.

DOCASNE12.jpg

Mesačne tak žena zaplatí za bežné produkty síce len o 2 – 3 eurá viac, ale po prepočítaní na 3 roky sa rozprávame o sume, za ktorú by sa dalo kúpiť 90 cheeseburgerov, teleskop, prenosný krb, dron alebo airpody, a ešte by ti ostalo na sedemnásť pív.

Prečo si jednoducho nekúpiť „mužský”, teda lacnejší produkt?

Najjednoduchší spôsob, ako sa vyhnúť ružovej dani, je kúpiť si občas produkt určený pre mužov. Často totiž medzi mužskými a ženskými verziami holiacich strojčekov, šampónov a ďalších výrobkov osobnej hygieny nie je v podstate žiaden výrazný rozdiel. Samozrejme, že žena chce málokedy voňať ako muž. Aj vtedy ale existuje riešenie: veď medzi produktmi pre mužov je mnoho takých, ktoré neobsahujú pridané vône.

Prečo platia ženy zvýšenú cenu? Marketéri počítajú s tým, že ženy sa o seba viac starajú a záleží im na dizajne, a preto jednoducho rady zaplatia viac. Najlepšou stratégiou, ako ružovú daň zastaviť, je zastaviť dopyt po nezmyselne predražených produktoch.

NAKUPUJ ROZUMNE, NIE RODOVO.

Ružová farba použitá na obal naozaj nestojí viac ako modrá. Tak prečo by to v obchodoch nemohlo jednoducho vyzerať takto? 

DOCANERUZOVADAN.jpg
bottom of page